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Albert Marinov

Albert Marinov was born in 1937. He was attracted to the natural sciences in his youth and went on to study science at Karlsruhe in Germany, where he obtained a degree in electrotechnical engineering, specialising in the field of energy. He worked as an engineer in the chemical industry, then in the steel industry as head of department and senior executive.

Having had a basic musical education, he devoted his leisure time to the piano but it was not until much later, in the 1980's, that he slowly came to approach composition and that as an autodidact. His first efforts were in popular music, where he wrote pieces for several plays in Luxembourgish, firstly for small orchestra and then for symphony orchestra and choir. After a period during which he performed jazz, he changed track completely and tackled the world of percussion, writing a piece called City, a ballet suite in five scenes. There followed a whole series of works for percussion: Convergences I, Structures verticales, L'alignement, Kolo srukima, Percussion goes Latin, Convergences II, Collage, Aciérophonie, It might as well be blue. After Nachts, a setting of a poem by Wolfgang Borchert, major compositions included Tango, a piece for choir, chamber orchestra and percussion to a text by Nico Helminger, Artscenic ostinato for string quartet and jazz trio, and Taughannock trail for percussion and brass.

Albert Marinov

Albert Marinov est né en 1937. Dès sa jeunesse il est attiré par les sciences naturelles et il fait des études scientifiques à Karlsruhe, Allemagne, où il obtient un diplôme d'ingénieur en électrotechnique, spécialisation énergies. Il travaille comme ingénieur dans l'industrie chimique puis dans la sidérurgie comme chef de service et fondé de pouvoir.

Ayant suivi une formation musicale de base, il consacre ses loisirs au piano, mais ce n'est que bien plus tard, dans les années 80, qu'il s'oriente peu à peu vers le monde de la composition, qu'il aborde en autodidacte. Il fait ses premiers pas dans le domaine de la musique populaire et il écrit la musique pour plusieurs pièces de théâtre en langue luxembourgeoise pour petit orchestre et ensuite pour orchestre symphonique et chœur. Après une période où il se produit dans le domaine du jazz, il s'oriente vers une toute autre direction et il aborde le monde de la percussion avec la composition de City, une suite de ballet en cinq tableaux. Il s'ensuit la composition de nombreuses œuvres pour percussion: Convergences I, Structures verticales, L'alignement, Kolo srukima, Percussion goes latin, Convergences II, Collage, Aciérophonie, It might as well be blue. Après Nachts, sur un poème de Wolfgang Borchert, il compose notamment Tango, une pièce pour chœur, orchestre de chambre et percussions sur un texte de Nico Helminger, Artscenics ostinato pour quatuor à cordes et trio de jazz, et Taughannock trail pour percussion et cuivres.



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